Tuesday 12 April 2011

Chef Nurul Nadia~

Salam 1 Malaysia~
Tajuk Entri Mencerminkan saya mawu menukar profesion kah?? kih kih kih
wahaha baru masak 2-3 kali da berani kata diri kau tu chef~ bravo wahahaha!!
last sunday, saya n hubby pg shopping brg dapor di GIANT
and suddenly my hubby ckp suka mkn agar-agar
so saya pon beli laa agar-agar mentah tue
ahaha korang mesti gelak kan..
apaaa daaa agar-agar je ponn kih kih kih~
kat umah semuanye bonda tersyg yg wat..
then tetiba kali ni saya pulaa yg harus wat semua kih3..
cuak juga rasanye..
nak wat agar-agar pon cuak?
ahaha saya cuak sbb hubby saya sgt cerewet dan beliau sgt suka meng"KOMEN" itu ini wuuu~ seriaauu =(
banzaiii~
saya menggunakkan konsep TRY AND ERROR haaa amik kau keh keh keh =)
berbekal kan sedikit pengalaman yg anda saya pon mencubanyee
tadaaaaaaaaaa~


akhirnyaaa menjadi
mula2 was2 gak nak guna bnyk mana gula.. sbb dlm bk ckp 3/4 gula
so 3/4 ni nak guna cwn mana?
apa lg~
roger sama Cik Shera untk mengkofemkan semula~
kang tak pasal manis plak agar-agar saya niee heee :)

dan saya sgt sukaa~
sbb incik suami ckp saya sudah berjaya~
yeayyy hepi!!
dia ckp pasni sudah boleh hidang pd tetamu yeayyy!!~
kih3..

then untk dinner plak~
saya mencuba masakkan sayur goreng kobisss




yee saya mengaku~
actually sayur kobis masak goreng ni sbnarnye simple jee
tp seumo idup saya~
ini la pertama kali saya masak semuanye sendiri
kalu dulu msk pon bersama ngan ika, puteri n kausar~
so tak da la nak rasa risau sgt
sbb ika, puteri n kausar mmg hbt dlm masak memasak ni hee :)
tp kali ni~
100% saya yg msk..
harus laa berdebar~
berdebar menunggu penilaian dr panel hakim ahahah~
dannn~
kali ni saya berjaya jugaaa wah wah wah~
berpuluh2 kali gak laa saya tnya incik suami~
betul ke ok..
masin tak?
ke tawar?
sedap tak..
bkn apa risau incik suami mawu menjaga ati keh keh keh~
waaa diaa mkn bertmbh
siap meratah abes semua sayur kobes goreng tuuu
waahhhh~ mcm nak membodekkan kan kan ahaha

and part yg paling bestnye~
after da cuci2 pingan sume~ tetiba dia dtg peluk and kiss pipi saya~
sambil ckp "thanks syg sbb msk untk B, selera sgt b mkn syg" --> okeh touching!!
saya tawu mmg slama ni dia nak sgt  saya msak selalu~
tetapi kekangan masa dan keadaan yg tidak sesuai menyebabkan hasrat beliau selalu tak tercapai~
owwhhh terasa byk sgt kelemahan diri huk huk~
dan selepas detik itu~
saya berjanji akan selalu msk untk Incik Suami keh keh keh~
peti ais da penuh dgn segala makanan~
so maknanye~ saya wajib main masak2 selalu wahahaha~

Nota Kaki: Saya Mawu Buku Resipi.. ada sapa2 nak hadiah kan tak agagaga >.<

2 comments:

  1. wuwuwuwu
    gud luck nadia.
    pape pun.. hubby come first.. tapi sekarang mesti thesis on the top kan.. Hehehe belajar masak taw..kena ikat perut inche suami supaya bertmbah2 syg :)

    ReplyDelete
  2. kih kih kih.. tenks cik suya.. tu laa harus belajar msak~ nak ikat suami harus ikat dr perut dulu wahahah! =)

    ReplyDelete