Monday 4 March 2013

Oh Migrain ( T___T)



Migrain?!
Sakit kepala migran berlaku apabila saluran darah di dalam kepala menutup terlalu ketat atau membuka terlalu luas. 
Kesakitan hanya berlaku di sesetengah kepala sahaja namun ia berkemungkinan akan merebak ke seluruh bahagian kepala. 
Kepala akan berasa berdenyut-denyut dan ianya berlaku secara perlahan dan ia akan menjadi lebih buruk selepas sejam atau lebih. 
Migrain biasanya menyerang sekali dalam masa beberapa hari atau beberapa minggu atau langsung tiada untuk beberapa bulan dan ia mampu berlarutan selama sekurang-kurangnya dua hingga empat jam apabila ianya berlaku.
Migrain akan menjejaskan kehidupan seharian kita dan ia mampu membawa kesan yang amat besar kepada kita seperti pelajaran, kerjaya dan lain-lain. 
Jika tidak diubati apabila dikesan, ia akan menjadi teruk dan susah diubati pada masa yang akan datang. Jadi, tindakan segera perlu diambil sebelum sakit kepala menjadi lebih teruk. 

Antara supplement yang dicadangkan utk penghidap migrain ialah:

Omega

 


B Complex


 

Vitalea

Tahukah anda makanan yang mengandungi kandungan Omega 3 yang tinggi mampu menghindari migrain? Shaklee menyediakan Omega Guard yang boleh membantu anda mendapatkan sumber Omega 3 penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita.

Omega Guard, Vita Lea dan B complex daripada Shaklee boleh membantu anda yang mempunyai masalah untuk mengatasi migrain. 





For detail PM admin~
In Sha Allah kami sedia membantu :)

SMS/WhatsApp: 0134167522
NurulNadia: SID-908581

with love
-ibuiman-


No comments:

Post a Comment