Monday 27 October 2014

Bersama Kesusahan Ada kesenangan :)

♥ Bismillahirahmannirahim :) ♥

Selamat Malam semua..

Sudah mahu beradukah kalian...
InshaAllah sebelum beradu saya nak share sedikit coretan hidup..

Jujur saya katakan, saya bukanlah dilahirkan dalam keluarga yang mewah ataupon berada.
Keluarga saya hanya dari kalangan orang pertengahan saja.

Punca itu menyebabkan saya meletakan SET ataupon TARGET utk mencapai kejayaan hidup.

Alhamdullilah, bersyukur kehadrat Illahi, dengan segala rahmah dan mawadah yang DIA kirimkan.
Kehidupan saya hampir sempurna.
Syukur diatas KEBAHAGIAAN yang DIA pinjamkan sehingga ke hari ini :)

Semua orang pernah melalui detik getir dan susah kan, begitu juga saya,
Perjalanan hidup saya ketika di Uni tidak lah seindah mana.
Namun Alhamdullilah Allah kirimkan seorang teman (suami saya kini...) utk sentiasa menyediakan bahu sebagai tempat saya bersandar :)

Yakin! Allah tak kan menguji saya melebihi tahap daya mampu saya.
Hasilnye sekarang adalah sangat manis.
Kesusahan yang kami tempuh bersama selama 4 tahun kini telah membuahkan hasil yang manis.
Alhamdullilah, sungguh nikmat apa lagi yang hendak aku dustakan =.=

Bekerja sebagai Jurutera bukanlah satu tugasan yang mudah.
Jujur saya akui, jika kurang daya tahan memang mudah utk kita jatuh. Ditambah pula kita berkerja didalam peringkat Umur yang berbeza dan dengan keadaan dunia sekarang yang semuanya adalah dialam PERSAINGAN :(




Alhamdullilah sekali lagi, saya masih bertahan sehingga ke hari ini. Ini adalah perkerjaan pertama saya dan mungkin juga bakal menjadi kerja terakhir saya... WHO KNOWS rite >,<

Frankly speaking, sejak ada keluarga dan anak, minat saya lebih cenderung kearah bisness dan perniagaan online.

Kenapa?
Sebab terdapat banyak benefit yang pada saya sangat bersesuain dengan keadaan saya ketika ini.
Fokus utama saya adalah KELUARGA. Jadi saya mahukan satu kerja yang boleh saya fokus kan kepada anak saya :)




Ditambah pula. kita as muslim sedia maklum bahawa 9/10 dari punca rezeki itu adalah berniaga, So megapa kita hendak menafikan lagi kan :)

Ya! Memang terdapat juga cabaran dan kata-kata sinis yang mana mereka kurang berkeyakinan kita mampu utk survive. But for me pegangan saya hanya satu. REZEKI datang dari ALLAH s,w.t. InshaAllah Allah itu maha adil dan pemurah. Kita lakukan kerja kita maka selebihnya berserah kepada DIA.

Yakin, bersama kesusahan pasti ada kesenagan.

Wallahuallam :)

xoxo
~ibu iman~



#credit: who moved my cheese :D #



No comments:

Post a Comment