Thursday 16 June 2011

Gigil+KetaQ =No feeling~

Salam readers,
Saya pegi interview hari ni hokey phewwww~
1 and Half hour okeh~
saya kena interview with 3 person serentak mak aih..
for the first time gigil nak mampuih la katakan..
siyes waktu isi form td pon tak pernah saya gigil mcm ni skali..
bukan tak pernah ada experience g interview..
tp tak tawu kenapa kali ni jantung saya berdegup dgn pantasnye pheeew >,<

siyes saya sgt2 ketaq wuu~
Jujur okeh~ truk gilo kena tanya soklan wahahaha..
position laen yang dijangka.. and position laen yg saya dapat.. mmg cekang okeh kih3..
so mmg tak da la nak prepare sgt.. sbb tak sgka diowang nak offer position mcm tu youuu kui3..

Saya ingat saya dpt position QA Engineer but rupa2nye diorang nak offer saya position as Process Engineer hahah~ mmg mcm tak layak kot..
saya sedar diri saya okeh!!~ saya tak da la hbt sgt nak amik dis position huuu~
because position ni mmg mantap + adventerous Hokey!!
diowang bg saya graph utk interprate diowang bg saya product defect..
then diorang bg saya harapan yg saya antara candidate yang ada peluang yg tinggi utk bekerja disana..
but
but
but
but
before diowang end interview tu..
saya sendiri yang bersuara bahawa saya PREGNANT!!
okeh saya mmg jujur wuuu~
even diorang tak tanya tp saya tetap bg tawu wuuu~
and as a result diowang tnya saya plak if sementara keja as Safety enginner izit okeh wahahah~
because Process Engineer diowang risau boleh membahayakan kandungan saya..
sbb saya terpaksa deal dengan chemical and coating process~
satu lagi soklan yg kebabom yg perlu saya jwb pheeww~
what can i said~
during interview saya jrg jwb NO kih3..
so mulut saya ni bagaikan terbiasa sudah maka terkeluar la perkataan YES SURE NO PROBLEM huuu~

but maybe quite difficult for them to hired me..
but its ok atleast I gain new experice today..
So saya percaya dengan Qada' dan Qadar mu Ya Rabbi :)
Sesungguhnya perancangan MU adalah yg terbaek :)

P/s: Before interview wajib khatam semua subject ye kawan2 ku kih3 :)

4 comments:

  1. siyes weh tak prnah au rasa cuak cam tu skali hahah.. tak pe amik pengalaman kui3

    ReplyDelete
  2. satu point yg nak teruma pakai.. before interview mmg kena caw2 study kan..hehehe tahniah

    ReplyDelete
  3. a'ah mmg kena kaw2 study kalu nak g interview.. sometime mmg tak duga soklan2 depa tu huuu~ anyway thanks suya :)

    ReplyDelete