Tuesday 12 August 2014

Saya Sahut CABARAN itu!

Assalammualaikum semua :)

Wah tajuk kemain >,<
Kasi panas! Stress bekerja jom kurangkan dan salurkan di medium alam maya pulop =)

Reader mcm mana sehat? (feeling ada readers gitu hehe)
Saya baik-baik sahaja.. Alhamdullilah masih diberi kesempatan utk menulis disini.

Cabaran apakah yang saya maksud kan itu?
Cabaran Menyusukan ANAK a.k.a putera hati kami Iman Syahmi :)


Alhamdullilah masih diberi kesempatan sehingga kesaat ini utk melalui Journey Breastfeeding! Memang menyeronok kan! Trust me ok!!

Yeay~ Menyusukan anak memang memerlukan SEMANGAT JUANG yang tinggi. Silap langkah anak mungkin tak mahu menyusu ataupon tempoh penyusaan menjadi sangat singkat. Tempoh penyusuan yang dicadangkan dalam Islam adalah selama 2 tahun ye mommies.

Next entry mungkin saya akan berkongsikan mengenai KEHEBATAN SUSU ibu :)
Alhamdullilah since pregnancy time saya memang sudah mencari gali mengenai ilmu penyusuan.
Ilmu penyusuan sangat penting ye mommies. Sila rajinkan diri godek2 di Pokcik Google ataupon bertanyakan sendiri kepada Doctor during check up okes :)

Saya akui ada tempoh masa terkadang susu menjadi drop dan akibatkan saya rasa tertekan.
Itulah pentingnya Power Pumping dan Stok.
Apa itu Power Pumping?
Panjang nak dihuraikan >,<
Senang cakap Power Pumping adalah satu teknik nak boostkan susu ibu.

Bagaimana caranye? sila Gugel yup hehehe..
Tidak dinafikan supplement Shaklee juga turut membantu..

Ingat lagi disuatu masa.. Dalam keadaan yang sangat runcing.. Susu semakin drop.. Hasil Pumping semakin berkurangan!

Phew! Jenuh saya mencari maklumat nak boostkan milk booster..
Habatussauda?
Longan?
Horlicks?

Macam-macam makanan saya cuba!
Finally SET SHAKLEE juga yang terbaik.
Serasi dengan saya :)

Set Menyusu yang saya amalkan adalah SET B ( Alfalfa , Vita-Lea, Vita C dan B-Complex).
Ini adalah supplement yang mula-mula saya amalkan.
Kemudian ada rezeki lebih saya add on ESP.

Allahhurabbi! Rezeki Iman Syahmi mmg murah.
Melimpah ruah susu ibu untuk nya :)
Perbezaan ketara mmg terasa.
Tubuh badan semakin cergas dan bertenaga maka penghasilan susu ibu menjadi semakin lancar.
Serius! Mmg saya super duper hepi dan eksaited! hehehe

Tapi ingat amalkanlah supplement apa pon tapi konsep supply dan demand harus berada diCARTA teratas ok!
InshaAllah perjalanan menyusukan anak akan menjadi satu moment terindah.
Beranikah anda utk sahut cabaran ini?

Ayuh kita! :)



xoxo
-ibuiman-


No comments:

Post a Comment