Tuesday 14 September 2010

:Preparation:

Preparation? Preparation for what yaa~
waa tajuk mengediks jer nih ahaha~
act tonite quite bosan...
merajuk dgn Incik Tunang so tak mau mesej dia sgt.. ahahah bolehkan???
sila say YES yer kwn2 ngeee :))
okeh2 back to our topic..
what type of preparation yg saya lakukan today..
taa daaaa~
Hari Ini dlm sejarah saya memasak didapor ahahaha~
Okeh Okeh
sila bertenang
Saya mengaku saya mmg jarang masuk dapor..
Tmbh2 sejak ddk hostel..
so mmg la teramat jarang saya memasak okeh ngee~
But lately ni my mom da pot petpot pet  suruh saya blajar masak
plus Incik Tunang pon da bnyk perli2 saya..
so today dgn berbesar hati nyer..
Hari ini my phamily akan mkn masakan yg disedikan oleh CHEF Nurul Nadia ahahaha
maka hari ini saya pon trun kedapor okeh ahahaha...
Dari A-Z sume saya yg lakukan
waaahh agak membanggakan bg mereka yg jarang msk dapor seperti saya yer ngee =)

menu kami hari ini simple2 saja..
main menu ikan msk kicap huuuu~
reason: Incik Tunang suka mkn ayam or ikan msk kicap heeeehuuuu~
so arini saya belajar msk lauk tersebut heee :)

Starting dgn msk nasi..
OKEH PASS!!!~
my mom ckp NASI yg saya msk best!!
ahahaha~ sungguh tak tipu yer :p
sedap!!~ tak terlalu lembik or keras.. cun2 okeh heee~



Then bersiang ikan~
haa for dis part quite bad~
masih tak berapa nak pass!!~
Ikan-ikan tersebut hanpir hancur saya kerjakan wuuuu~
adeeiii~ mak saya ckp tak yah buang kepala..
tp today sume ikan yg saya msk sume tidak berkepala ahahaha~
Reason: saya rasa mcm tak bersih kalu tak buang kepala..
Geli la tgk mata ikan tuh!!~ ahhaahha btl tak keh keh keh :))



Then for sayur goreng PASS!!~
benda tu agak simple hee~
waa eksyen plak yer ahaha~
act b4 dis saya selalu msk pelbagai jenis msk kan yg menggunakan sayursbb dgn ex rumet lama kitaowg slalu msk sayur goreng, sayur campur ect~
so bg msakan yg melibatkan syur ni saya agak Pro sikit la heee~
kiranya kalu msk untk berdua tu lepas laa heeehuuu~


So lps ni harap saya akan belajar pelbagai jenis masakan lagi drpada bonda saya yer heee~
Time raya baru2 ni saya da blajar cara2 nak msk nasi aym hee~
harap after dis dpt apply kan ilmu tersebut ngee~


p/sI: Ada sesiapa nak adiah kan saya buku resipi tak?? smgat nak blajar msk nih keh keh keh :)
p/s II: Lapa Mc D huuueee~

No comments:

Post a Comment