Friday 17 September 2010

Raya Oh! Raya~


Tonite saya nak update about Hepi Eid Mubarak yg dismbt oleh seluruh umat Islam br2 ni..

1st Syawal~
-For dis year kami tak balik ke kg halaman..and i noe my mom quite angry hohoho
-Main menu tahun ni my mom msk bakso and soto wuuu~ sedap sgt okeh!!~ thanx to my mom
-bgn seawal pg, membantu my mom kemas2 umah + susun kueh raya+msk bakso and soto+wat air dlm bekas besar+siapkan adik2 dan mcm2 ag~ huuu sgt mengembirakan ati..
-then after that~ acara tahunan pun bermula which is --> acara memohon ampun dan maaf hee :)
-salam bersalaman, maaf bermaafan haiip~ pg2 raya da touching ngeee~
-then adik2 yg tersyg memulakan agenda mengutip duit raya kih kih kih~
-around 10 am Nur Rizuan and Mohd ShahIswan tiba dirumah wuuuu~
-sungguh sgt tidak sgka mereka akan dtg beraya kerumah heee :))
-sgt lama tidak bertemu mereka dan kali ni kami berpeluang bertemu kembali.. Thanx Ya Allah =)
-Then my home mula dipenuhi oleh saudara mara~ kunjungan dr tetamu2 and saudara mara tidak berhenti henti~
-huhhhhhh~ Quite tired that day ngee~ tetapi saya masih mampu tersenyum dan bergelak ketawa =p
-Disebabkan hari raya thn ni jth pd hari jumaat~ Then Incik Tunang dtg kerumah saya after smbhyg jumaat~
-Around 3.30pm br la saya dpt melihat muka tunang tersyg hee~
-As usual, kami pasti sedondon~~ oucchh!!~ sila mengerti kami mmg selalu begini ahahaha~
-Then after da tlg my mom kemas2 umah skit2 n cuci pinggan mana yg ptt~ then saya pon kuar bersama Incik Tunang untk menuju ke teratak SITI NADIA ngee~
-Rumah Cik Siti ni harus dikunjugi~ kalu tidak jenuh nak pujuk beliau ahahaha plus i really miss her!!~ :)
-Suddenly i got a phone col!!~ "eh siapa ni yer numb tak kenal la b"
-ahahah rupa2 nye saya dpt col dr Bakal Bapa mertua saya.. Hohoh abah ni btul2 mensuspenkan saya ahaha
-Dia da tanya napa tak dtg umah mereka ag ahaha~
-Okeh2 wait a minute yaa~ "nurul tak lupa la.. sure akan pg nye ngee :)) "
-waaa~ kali ni saya tak keseorgn di rumah rumah Incik Tunang~
-sbb: kali ni ramai kawan2 beliau + kwn2 saya juga dtg beraya ke rumah Incik Tunang~
-dat moment btul2 sgt mengembirakan hee :)
-bkn senang kau nak gathering ramai2 cenggini hee~
-dat day mmg sgt meriah.. *senyum smpai ketelinga okeh* :)


-with chenta ati-
-sahabat lama-
-nurulnadia-
-nurulfatinarissa-
-nurulqistinaumairah-
-nuruladrianaadilla (mising)-
-wif my bff-

-gedix santai ngee :) -


-ada gaya datin tak ahaha~ ngee-


::2nd Syawal and 3rd Syawal::
-kehadiran tetamu2 dan saudara mara jauh dan dekat masih tidak berkurangan~
-untk hari raya kedua my mom msk kan Nasi Ayam Special taadaa~
-Act dis menu my mom msk special untk bakal besan beliau ahaha~
-semangat katakan nak terima tetamu kehormat ahahah~
-Dis year during second syawal, rumah saya dikunjungi oleh tetamu2 dr keluarga Incik Tunang hee~
-walaupon rumah mereka sgt sibuk dikunjungi saudara mara
-tetami mereka masih mencari peluang utk berkunjung kerumah saya~
-dan saya sgt menghargainya~
-Thanx a lot mama n abh!!~ thanx juga untk Chenta Ati saya :)
-Saudara mara yg jauh mula tiba dirumah~ Owh ini bereerti: keesokan harinya pasti ada agenda yg akan dilakukan sigh*
-Seperti yg dijangka~ Pakcik Saya dr melaka ajak kitaowg kuar berjalan2~
-bkn untk jln2 raya yer
-tp jln2 merehatkan fikiran hohoho~
-so~ our destination: waterfall~
-apa lagi dak2 kecik sepupu sepapat saya yg msih underage tuh~ melompat sakan la nak g mandi manda kat sana hahaha~ apa pun saya sgt terhibur melihat telatah mereka :)

::4 Syawal:
Disini saya juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepad my future sis In Law~
sbb sdi dtg beraya kerumah saya yer pd 4 Syawal yg lalu hee~
sory sbb bnyk kueh da sold out ahaha~
tak sgka plak raya kali ni kueh rumah kami sgt laku sekali ngeee :)
anyway thanx again sis :)

::6Syawal::
-Sgt2 menghargai kedatangan loving kapel kerumah saya kali ini~
-Thanx a lot kepada Incik Fariq dan pasangan belia merangkap my bff which is Cik Shera hee~
-really appreciate~
-Bak kata mak saya " waa baek nye mereka sgp dtg dr jauh tu"
-utk pengetahuan semua~ mereka bertolak dr parit buntar utk dtg ke rumah saya yer hee :)
-sgt terharu =)
-sekali ag~ ampun dan maaf andai ada terkurang pape yer sahabat sewaktu kedatangan korang kali ni hee
-almaklumlah kueh raya manyak da sold out~ hanya laksa saja mampu ku sediakan ahaha *pdahal itu pon mak yg msk kan keh keh keh*


-wajah2 keibubapan sudah terserlah okeh ahaha-


-saya sgt syg dia!!-



No comments:

Post a Comment