Friday 20 May 2011

Hukum Alam =.=

Salam Dan Selamat sejahtera everyones~


Pasti kalian pernah dengar pepatah Inggeris ini~ "What Goes Around Comes Around"
Hukum alam @ Karma ini menyatakan bahawa apa yg telah kita lakukan balasan atau akibatnya akan kembali semula kepada diri sendiri..


I’ve had a lot of ‘small world’ moments recently, which brought me back to an idea utk kembali menulis dan meluahkan isi hati dalam diari yg bisu dan tidak berkata2 ini :)


Seminggu menjadi penggangur terhormat dirumah~ menyebabkan saya kembali aktif melayari laman sesawang~ memerhati masalah dunia~ memberikan sepenuh perhatian kepada keluarga dan mencurahkan sepenuh kasih sayang kepada suami tersyg *nak jg kih3 :)*
motif: saya kini mempunyai hobi tersendiri~ saya gemar memerhati keadaan sekeliling 
*mungkinkah akibat pengaruh drpd CSI hohoh* oberservation adalah aktiviti yg berfaedah jika kita tawu cr menggunakannya dan memanfaatkan nya :)


okeh2~ tak mau melalut lagi kembali kepada isi utama..
lately ni saya kembali kepada normal rutin~
kembali meluangkan masa bersama keluarga tersayang~
kembali mendengarkan keluh kesah dan luahan perasaan mereka..
agak lama saya tidak dpt berborak panjang bersama my parents.. 


dan disini~ apa yg dapat saya perhatikan bahawa.....
situasi yg saya pernah lihat sewaktu saya berusia 7-8 thn kini kembali semula di ruang legar mata saya..


16 thn yg lalu....

si kecil yg tidak mengerti tentang erti kehidupan sentiasa melihat dan memerhatikan keadaan sekeliling..
si kecil berasa bahagia melihat layan baek seorang ayh kepada atok nye..
si ayh yg sentiasa melayan dgn seikhlas hati seorang tua yg miskin dan tidak punya apa2
si ayh yang sentiasa memberikan sepenuh perhatian dan kasih syg yg tiada tolok banding nye terhadap insan yg digelar AYH mertuanye itu..
si ayh yg berkorban apa sj demi seorg insan yg sudah tua itu~
sggup pulang hanya menaiki motosikal yg usang itu bersama isteri dan anaknye yg msih bayi semata2 ingin melawat insan tua yg sedang uzur itu
air mata menitis melihat pengorbanan seorang ibu dan ayh demi menunaikan tggungjwb mereka sebagai seorang anak~
sggup berpanas berhujan dalam perjalanan yg jauh semata2 ingin melihat insan tua yg sgt disygi nya itu


dan akhirnya.. insan tua itu menghembuskan nafas terakhirnya dipangku si menantu yg sgt disygi nye itu~
menantu yg telah dianggap sbagai anaknye sendiri..
dan sblm insan tua itu menghembuskan nafasnye yg terakhir sempat  beliau menitipkan ucapan terimakasih yg tak terhingga diats apa yg si ayh telah lakukan (T__________T)
kerana...


terkadang anak sendiri pon tak mampu memberikan layanan yg terbaek kpd org tua mereka..


alhamdullilah~ walaupon ayh saya tidak belajar setinggi mana namun beliau mempunyai budi pekerti yg sgt tinggi!! sy bangga menjadi anak beliau~


bru2 ini apabila saya melihat Incik Suami keluar berdua dgn ayh saya.. pegi minum pg bersama2 berborak dan ketawa bersama menyebabkan saya kembali teringat peristiwa lama..
kerana saya pernah melihat peristiwa ini 16 thn yg lalu.. msih terbayang senyuman dan gelak ketawa atok saya bersama ayh.. mereka bertiga berkongsi tabiat yg sama which mean --> diowg WAJIB breakf dan sekepala hee.. kalu tak breakf rasa mcm tak ckup syarat la gamaknye hee~ keserasian? ye saya dpt melihat keserasian itu diantara atok<-->ayah<---->incik suami :)


alhamdullilah saya rasa bersyukur dan terharu kerana saya akhirnya berpeluang memberikan seorang teman dan menantu yg baek kepada ibu bapa saya~
Incik Suami--> You such a great person that I've ever know :) Kamoo mmg terbaek!!


Mungkin ini yg dikatakan hukum karma~ 
jika sblm ini ayh saya merupakan seorang menantu yg sgt baek kepada ibubapa mertuanye
maka kini ayh saya berpeluang merasai kemanisan mempunyai anak menantu yg awesome pula kih3 :)


Thanks Incik Suami~ I lurve U You Ketat2!! >,<


Nota Kaki: The law of karma is the fact that a human being gets back in this world the same things that he has given to the world through his deeds and actions.






No comments:

Post a Comment