Tuesday 26 November 2013

Bersyukur~ Bersyukur~ Bersyukur~ Walaupon Pahit!

Assalamulaikum Semua~

Tonite nak share kesah teladan yang telah berlaku keatas diri saya sendiri~
Sumpah memang terdetik hati~ Sayu melihat kesusahan dan kepayahan insan2 len~
Sesungguhnya Aku Sangat BerSyukur diatas Rahmat Kurnian Mu YaALLAH~

Alkisah bermula time weekend baru-baru ni~
Dapat Order Shaklee utk Cash ON delivery dikawasan rumah saya~

Ok~ Siap2 nak kuar jumpa customer yeaay! Saya memang suka utk berjumpa dan berkenal-kenalan dengan orang2 baru :)

Setiba dikawasan yang dijanjii kan Zaasss~ Terdetik hati tengok rumah kakak ni~
Its ok! Think Positif :)

Sesi suai kenal bermula~
Sesi memperkenalkan diri dan product Shaklee berlangsung dengan lancar~

Communication 2 ways berlaku dengan rancak~
Untill satu saat tu Kakak-Kakak tu mula berkongsi mengenai masalah kesihatan~ Reason mereka amik Shaklee dan kepayahan Hidup yang dialami~

OK terduduk seketika~ Bila mata yang tadi hanya mampu melihat kehidupan mereka yang serba kekurangan~
Kini telinga Pulak sudah mendengar dan mengesahkan segala persepsi yang bermain diminda~

# Kes 1: Berminat nak mencuba disebabkan masalah kesuburan yang dihadapi~ Stress keluarga,sahabat handai dan jiran tertangga asek bertanyakan mengenai Zuriat!



Tipulah kalau saya katakan semua yang dah berkahwin tidak ingin memegang zuriat sendiri kan~
Tapi rezeki bukan ditangan kita~ Semuanye diatur oleh Maha ESA~

Saya tidak pernah menjanjikan product SHAKLEE penyebab anda HAMIL~ Tapi product kami membantu meningkatkan kesuburan dan potensi kehamilan~
Buat masa sekarang Alhamdullilah~ memang ramai yang telah berjaya bersama saya~ SYukur diatas kurnian Mu Ya Allah

Bila dengar keluh kesah kakak ni saya insaf seketika~ Saya punyai keluarga Bahagia~ Saya punyai Anak yang Comel Sihat dan sempurna :)

Terimakasih Allah diatas Anugerah Terindah ini~


# Kes 2: Kakak yang sorang lagi pulak mempunyai masalah kesihatan batu karang dan hati serta berat badan ~

Sayu hati bila mengetahui kedaifan hidup mereka~ 5 beranak naek moto bersama2 disebabkan ketiadaan kereta~

Selepas 3 hari bersalin Si Suami terpaksa bawa isteri yang masih dalam pantang dengan motor ke hospital kerana masalah bengkak susu~ Anak-anak terpaksa ditinggalkan dirumah~ Dan waktu kejadian adalah pada pukul 1am!! Ya Allah sayu sangat2~ Si Ibu tidak berupaya menyusukan anak sendiri!



Ya Allah Aku bersyukur kerana masih mampu menyusukan Iman dengan SUSU IBU sehingga ke Saat ini~
Kekecewaan jelas terserlah diwajah kakak tersebut :(


Kenapa mereka pilih Shaklee?
Sebab it is affordable~
Sometimes suppelement kami boleh tahan sehingga 4-6 month!
It worth!

Bagi mereka yang kurang berkemampuan kita akan sarankan ikut bagdet mereka~
Hasil mungkin agak perlahan disebabkan supplement yang diambil terhad dan tidak cukup KUOTA~ but its work!


This is the reason saya suka dengan BIZ SHAKLEE~ ShakleeMakeUsBetter~
Learn from a lot of things~

Bottom Line here~ Kita semua harus bersyukur dengan apa yang ada~ Percayalah kalau kita rasa kita susah.. Diluar sana lagi ramai yang susah~ Bersyukur walau pahit mahupun manis~

#proses mendidik hati :)


With LoVE~
Ibu Iman

No comments:

Post a Comment