Wednesday 20 November 2013

Hati Seorang Wanita~


Bismillahirahmanirahim~

Wanita insan yang istimewa
Punyai hati yang cekal walaupon mudah rapuh dan bergoyang~

Aku sebagai seorang isteri, ibu dan anak menggalas tangungjawab yang amat berat~
Amanah Allah harus dijaga dengan sempurna..
Tanggungjawab terhadap suami harus diambil peduli..
Kewajipan terhadap ibu bapa tidak boleh diambil mudah..

Terkadang beban kerja~
Tuntutan deadline and workload yang semakin bertambah
Kesibukan dirumah melayan si anak dan sibapa~
Membuatkan aku alpa dan mudah goyang~

Harusnya aku kembali kepada Pencipta Ya-Raballalamin~

Allah~
Tabahkan lah hatiku~
Cekal kan lah hatiku~
Hanya padaMu tempat aku bergantung harap~

Berilah aku peluang membahagiakan insan yang aku sayang~
Berilah peluang utk aku membalas budi baik mereka~

Amin Ya Rabbal a'alamin :)



Seorang wanita tidak akan menangis dengan mudah,
Kecuali di depan orang yang amat dia sayangi.
Dia menjadi lemah.
Seorang wanita tidak akan menangis dengan mudah,
Hanya jika dia sangat menyayangimu,
Tiada lagi rasa egonya,
Dia menangis bukan karena dia lemah
Dia menangis bukan kerana dia menginginkan
simpati atau rasa kasihan.
Dia menangis,
Kerana menangis dengan diam-diam
sudah tidak mampu bagi dirinya,





with 
Ibu Iman

No comments:

Post a Comment